Commemoració de la riurada de Santa Tecla, que compleix 150 anys

18/09/2024

El professor David Pino juntament amb un equip d’investigadors participarà en la commemoració de la riurada de Santa Tecla amb cinc xerrades a cinc localitats que van patir la riurada, la segona més mortífera de Catalunya.

Amb motiu del seu 150è aniversari, un equip d'investigadors ha organitzat un cicle de conferències divulgatives en algunes de les poblacions més afectades: Guimerà, Agramunt, Montblanc, Cervià de les Garrigues i Tàrrega. L’equip de investigadors esta format pel David Pino de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Josep Barriendos de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB),  Jordi Tuset de la Universitat de Lleida (UdL), Mariano Barriendos del l’Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l'Aigua del Consell Superior d’Investigacions Científiques (IDAEA.CISC), i Feliu Isard (estudiós de les riuades).

Els actes de commemoració de la rubinada de Santa Tecla pretenen ser un recordatori històrics en els municipis que en van ser protagonistes i difondre els coneixements que s’han anat generant després de diversos estudis multidisciplinaris sobre aquest tipus de processos d'hidrometeorologia, per tal de proporcionar-ne una visió actualitzada i integrada.

El programa s'inicia divendres 20 de setembre amb una xerrada a Guimerà i finalitza el 24 amb una altra a Cervià de les Garrigues.

o_n